Kuluttajaneuvonta

Kuluttajaneuvonta antaa tietoa kuluttajan oikeuksista ja velvollisuuksista ja sovittelee kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan  välisiä riitoja.

 

Maistraatit antavat kuluttajaneuvontaa

 

Kuluttajaneuvonta siirtyi kunnilta maistraateille vuoden 2009 alusta lähtien. Valtakunnallisen palvelun yleinen johto, ohjaus ja valvonta kuuluvat Kuluttajavirastolle.

 

Kuluttajaneuvonta Naantalissa päättyi 31.12.2008. 

 

Kuinka valitus tehdään?

 

Jos tavarassa tai palvelussa on virhe ja haluat hyvitystä, ota ensin yhteys myyjään ja esitä valituksesi tai hyvitysvaatimuksesi hänelle. Jos se ei johda ratkaisuun tai olet epävarma siitä, mitä voit vaatia, ota yhteys valtakunnalliseen kuluttajaneuvontaan. Voit myös viedä asian Kuluttajavalituslautakuntaan. Ohjeita ja lomakkeita saat valtakunnallisilta nettisivuilta tai Kuluttajariitalautakunnan www-sivuilta. (http://wwww.kuluttajariita.fi)

 

Kuluttajavalituslautakunta

 

Kuluttajavalituslautakunta on puolueeton ja riippumaton asiantuntijaelin, jonka jäsenet edustavat tasapuolisesti kuluttajia ja elinkeinonharjoittajia. Se antaa ratkaisusuosituksia kuluttaja- ja asuntokauppariitoihin. Lautakunta voi myös antaa tuomioistuimelle lausuntoja, kun ne käsittelevät sen toimivaltaan kuuluvia asioita.

   

14.5.2013

 

 

Kuluttajaneuvonnan yhteystiedot:

 

Valtakunnallinen kuluttajaneuvonnan asiakaspalvelupuhelin:  

 

suomeksi 029 553 6901 klo 9-15

ruotsiksi 029 553 6902

 

kuluttajaneuvonta.fi

 

 

Lisää tietoa aiheesta

 

 

kuluttajavirasto.jpg 

Kuluttajavirasto

 

 

K_valitusltk.jpg 

Kuluttajavalituslautakunta

NAANTALIN KAUPUNKI

Yhteystiedot

Postiosoite: PL 43, 21101 Naantali

Käyntiosoite: Käsityöläiskatu 2

p. (vaihde) +358 2 4345 111

kirjaamo@naantali.fi

etunimi.sukunimi@naantali.fi

© Naantalin kaupunki

Olet antamassa palautetta sivusta "Kuluttajaneuvonta".





Anna yhteystietosi, mikäli haluat saada vastauksen palautteeseesi.

Saat oman palautteesi tiedoksi myös omaan sähköpostiisi.

Syötä luku viisi numerona.