Asuntomessualueen katusuunnitelmat

Asuntomessualueen katusuunnitelmaehdotus on ollut yleisesti nähtävänä kaupungintalolla (Käsityöläiskatu 2, 4.krs) 31.1.2018–14.1.2019 välisen ajan.

Asuntomessualueen asemakaava (Ak-358) sijaitsee Luonnonmaalla, Särkänsalmentien eteläpuolella ja ulottuu Matalahden rantaan. Asemakaavan laadinnan aikana on laadittu asuntomessualueen katusuunnitelmaehdotukset.

Asuntomessualueen katusuunnitelmat:

• Lounatuuli
  • Venda
  • Tilho
  • Puhuri

Kaikki alueen kadut on suunniteltu asfalttipäällysteisinä. Lisäksi on suunniteltu kevyen liikenteen yhteydet Vendan ja Lounatuulen liittymästä Lounatuulenpuiston läpi rantaan sekä Särkänsalmentien suunnitelluilta uusilta linja-autopysäkeiltä Puhurille.

Alueen kuivatus hoidetaan alueelle rakennettavalla hulevesiverkostolla sekä hulevesipainantein ja viivytysaltain. Tilhon ja Lounatuulen liittymän läheisyyteen on suunniteltu hulevesiaukio, joka toimii samalla virkistysalueena.

Yhdyskuntatekniikan päällikkö
Organisaatio