Tullikadun katusuunnitelma

Tullikadun katusuunnitelmaehdotus on ollut yleisesti nähtävänä Naantalin kaupungintalolla (Käsityöläiskatu 2, 4.krs) 12.–26.11.2018 välisen ajan.

Suunnitelma käsittää Tullikadun välillä Luostarinkatu - Kaivokatu. Tullikatu on koko pituudeltaan suunniteltu kävelypainotteisena, kauttaaltaan kivettynä pihakatuna niin, että talvisin käytössä olevat pysäköintipaikat voidaan matkailusesonkina ottaa esim. terassikäyttöön ja mahdollisesti tapahtumien tms. aikana sulkea kokonaan henkilöautoilta ja käyttää katualuetta aukiomaisena tilana.

Torin kohdalla kiveystä jatketaan nykyisen torin mukaisesti Puistotielle asti Tullikadun yli. Näin edelleen parannetaan jalankulkijoiden asemaa alueella. Suojateitä ei koko Tullikadulle ole suunniteltu, vaan kadun voi ylittää mistä kohtaa tahansa.

Tullikadun ja Kaivokadun liittymään on suunniteltu pieni kiertoliittymä (halkaisija 5 m + yliajokiveys, leveys 4 m). Kiertoliittymän keskelle on suunniteltu alueella aikaisemmin sijainneen Prikikota-nimisen kaivon innoittamana pieni rakennus.

Suunnittelualueen kuivatus hoidetaan alueelle rakennettavalla hulevesiverkostolla ja katuvalaistus uusitaan.

Yhdyskuntatekniikan päällikkö
Organisaatio